2. dubna 2013 17:35

SuperMartasův březen 2013

Jaký byl březen 2013 pro vás?
3/30%Dobrý
10Hlasovalo

Březen byl pro mě velmi špatným měsícem, co se mé tvorby týče. Ačkoliv byly jarní a dokonce i velikonoční prázdniny, nestihl jsem skoro nic. Vždy, když jsem chtěl něco dělat, vlezlo mi do toho něco. Ve většině případů to byla škola. Druhé pololetí deváté třídy a učitelé ne a ne polevit v písemkách. Přitom nám v prvním pololetí říkaly, jak musíme ještě do konce pololetí vydržet a pak že už nebude nátlak tak velký. A stala se přesně opačná věc. Písemky v jednom kuse, to abychom strávili celé odpoledne učením. Ale koho to zajímá, takové blbosti! Opravdu mi nepřipadá jako základní vzdělání vědět, do jakého šutru jsem to právě kopnul, v jakém přesném pořadí šly události minulého století za sebou, nebo jaké je hlavní město Ázerbájdžánu. A když už to chci vědět, tak od čeho je Wikipedie a Google? Stejně tyhle nepodstatné informace většina z nás po písemce hned zapomene, tak k čemu to je? Tohle připadá autorům tematických plánů jako učení se pro život? Někdo by se měl už konečně pořádně zamyslet a provést nějakou zásadní změnu. Takhle to totiž vypadá, že to nevymyslel zdravě uvažující člověk. A ještě perlička na závěr odstavce: jedna naše učitelka říká, že informace, které neznám, si musím umět najít. Tak proč nám dává písemky, u kterých si ty informace nemůžeme vyhledat?

Ale teď už zpět k hlavní náplni článku a to mojí tvorbě.

S&V Logik Sudoku

Jak už jsem říkal, nestihl jsem toho mnoho. Pokud byste srovnali screenshoty ze dneška a z minulého článku, lišily by se snad jen ve vygenerované hře. Ale "pod kapotou" se toho změnilo více.

Jazyk

Původně byly uloženy texty jednotlivých jazyků v XML formátu. To se mi po čase přestalo líbit hned ze dvou důvodů. Prvním je jeho velikost. Ta by se sice u jazykových souborů dala přehlédnout, jazykový soubor měl pouze 1 kB, ale i tak je lepší šetřit. Druhým důvodem byla nepřehlednost. V XML souboru je nepřeberné množství zbytečných znaků, hlavně uvozovek a atributů a než jsem našel nějaký text, dalo to docela zabrat, na rozdíl od současného systému. Proto jsem se nechal inspirovat jazykovými soubory hry Minecraft, jejichž struktura se mi natolik zalíbila, že jsem je použil i v tomto případě. Sice jsem musel udělat vlastní parser, ale stojí to za to.

Pro ukázku se můžete podívat na jeden text zapsaný pomocí XML formátu:

<Text ID="mainMenu_newGame" Text="Nová hra" />

A text zapsaný pomocí nového systému:

mainMenu.game.new=Nová hra

Tisk

U téhle prkotiny jsem strávil také hodně času, protože jsem se musel nejdříve naučit, jak se ve WPF pracuje s tiskem. Vytisknout holé sudoku se mi podařilo prakticky okamžitě, ale přidat tam reklamu, zvolit tiskárnu, nebo převést sudoku do černobílé (resp. odstínů šedé), no to bylo tóčo! Ale nakonec se mi to podařilo a zde můžete vidět výsledné okno pro tisk:

Tisk

To by bylo asi vše k S&V Logikovi. Vím, že toho nebylo mnoho, ale nebyl čas. Snad to bude v měsíci dubnu lepší.

První práce za peníze

Na začátku měsíce mě oslovil Nitram s prosbou o pomoc. Potřeboval udělat javascriptovou věcičku pro web mt2.laroxion.cz a za provedení mi nabídl finanční ohodnocení. Řekl jsem si, proč bych tu práci nevzal, aspoň si vyzkouším, jaké to je pracovat podle zadání a využiji své znalosti. Práce se povedla a téměř na konci měsíce mě oslovil ještě jednou. Tentokrát požadoval nakódování webu podle obrázkové předlohy. Při této práci jsem si zase vyzkoušel práci pod časovým presem.

Závěr

Upřímně, na začátku psaní jsem opravdu nevěděl, co do článku napíšu. Zdálo se mi toho tak málo. A přesto jsem se dokázal takto rozepsat a článek je dlouhý asi jako obvyklé články, i když možná lehce kratší.

Hodnocení

Celkové hodnocení
8 hlasů
Vaše hodnocení
Vyberte počet hvězdiček

Komentáře

Jméno:
Předmět:
Komentář:
  :):-|:P:D;):(8)[evil][arrow][idea][?][!]
Kontrola:
Žádné komentáře.
© 2011 - 2019 SuperMartas a Tomáš Hypeš