Dnes, 13. března 2011, je to přesně jeden rok, co jsem začal pracovat na této hře.
Nápad o vytvoření vlastní internetové hry jsem dostal již na podzim 2008. Tehdy jsem ale neměl dostatečné znalosti, abych mohl začít s vývojem, protože jsem ovládal pouze základy HTML a CSS. Ale to mi nezabránilo začít přemýšlet, na jakém principu by hra mohla pracovat. V lednu 2010 jsem se začal učit PHP (programovací jazyk) a MySQL (databáze). Jednou ve škole hráli mí spolužáci jinou online hru, tak jsem jim řekl, že bych podobnou dokázal naprogramovat. Oni se toho chytli a pořád se ptali, kdy ji udělám. Tak jednoho dne, 13. března 2010, když jsem neměl nic na práci, jsem začal pracovat na mé online hře, která dostala vývojové jméno GAME.
Hlavní téma hry (elfové), jsem nevymyslel já, ale můj spolužák, který kreslil první obrázky do Elfánie. Vývoj začal raketovou rychlostí – první den byla hotova registrace, druhý práce (byla pouze jedna a pracovat jste mohli 1 – 8 hodin), třetí síň slávy, čtvrtý výcvik. Později jsem musel své tempo zmírnil, protože jsem tomu věnoval celý svůj volný čas. Jméno hry jsem vymyslel zhruba týden po začátku vývoje. Nejdřív jsem přemýšlel o jméně Elf-Mánie, ale to se mi nelíbilo. Když jsem vynechal písmeno M, tak to bylo ono – Elfánie. Ze začátku hru mohl testovat kdokoliv, kdo znal adresu hry, takže hru testovalo přes 50 lidí. Zlom nastal 19. dubna, když jsem programoval lov, tak jsem udělal chybu a znehodnotila se celá databáze hráčů. Zálohy jsem si tehdy nedělal, takže jsem musel všechny hráče vynulovat. To testery naštvalo a 95% z nich přestalo Elfánii hrát. To mě dovedlo ke kroku vývojou verzi zamknout, aby ji testovali pouze ti, kteří o testování mají opravdu zájem.
Hra byla hotova na konci července. Veřejné testování (verze beta) začalo 1. srpna a skončilo 12. srpna. V té době jsem psal manuál ke hře a dolaďoval hru podle názorů testerů. Hra byla oficiálně spuštěna 16. srpna. První problémy začali 29. srpna, když mi hosting bez jakéhokoliv upozornění Elfánii zablokoval. Důvod byl, který jsem se později dozvěděl, že prý přetěžovala server. Tak jsem si našel jiný hosting, který byl na rozdíl od prvního zdarma, a 31. srpna byla Elfánie opět nahozena. Ale to nebylo všechno, majitel původního hostingu přepsal doménu na sebe, takže jsem ji nemohl přesměrovat na nový hosting. Po několika e-mailech se mi nakonec po dvou týdnech podařilo doménu přesměrovat. Do té doby byla Elfánie dostupná pouze na doméně elfanie.nhx.cz. Od té doby běžela Elfánie bez větších problému. V lednu tohoto roku se neznámému hackrovi podařilo smazat databázi hráčů. Nebyla to velká tragédie, protože jsem měl zálohu, bohužel dva dny starou. Bezpečnostní chybu, díky které se mu toto povedlo, jsem již opravil.
Celou dobu jsem pracoval na nových verzích Elfánie, takže postupně od spuštění přibylo spustu novinek. Teď si ale dávám s vývojem na nějaký čas přestávku, protože vyvijím novou verzi chatu Volieera a potřebuji přepracovat svůj osobní web Víčko.cz. Verzi 1.4 můžete proto očekávat nejdříve v létě. Opravných verzí se to netýká, ty budou vycházet co nejdříve po obejevní chyb.
Doufám, že další rok Elfánie bude bezproblémový a dostane i svůj server, který mám slibovaný.