Bohužel, stalo se, co jsem nechtěl. Vývoj Fast Races byl přerušen na dobu neurčitou, ale není to z důvodu podobného Inteligentovi, je to naprosto odlišný důvod. V dnešním článku se dozvíte, co za tím vězí.
PHP je mocný nástroj, a proto, když jsem v něm začínal programovat, jsem byl jeho schopnostmi velmi fascinován a už jsem nechtěl nic jiného. Ovšem tento jazyk není ta pravá akce a zábava, jako například JavaScript nebo dle Víčka především C#. Ve Fast Races se z 90% používá právě PHP a JavaScript pouze minimálně. Protože už jsem neuspěl s Inteligentem, který je také z 90% v PHP, s Fast Races to je ještě horší. Komu by se chtělo dělat 2 stejné věci úplně od znovu? Právě proto, že už jsem to jednou dělal mě to přestalo bavit. Když jsem začal s vývojem, byl jsem na tolik poblázněn hrou Need for Speed: World, že jsem prostě chtěl udělat takovou webovou hru.
Tím, že Víčko strašně chválil (a stále chválí) Visual Studio, později i celé C#, jsem dostal obrovskou chuť také v C# začít programovat. Pořád jsem nevěděl, kdy se na to mám vrhnout, ale touha po C# mě pořád provázela. Když přišel říjen, prostě jsem si řekl, že na Vánoce chci knížku o C#. To už jsem ale programování Fast Races bral jen tak napůl, chvíli jsem dělal a chvíli zase ne. Ovšem bod zlomu přišel 30. listopadu. Bavil jsem se s Víčkem a právě v ten den řekl, že je to předem mrtvý projekt, protože bez dalšího vývoje bude k ničemu. To jsem nakonec uznal, protože když se budu učit C#, budu dělat jiné věci, než Fast Races, a proto by projekt zanikl.
Fast Races nekončí ze stejného důvodu jako Inteligent, proto je docela dost možné, že až si budu chtít od C# odpočinout (myslím, že to jen tak rychle nebude :-D), vrátím se k Fast Races a projekt dokončím.
Na závěr bych vám chtěl ukázat pár screenshotů z vývojové verze, aby jste měli představu, co jsem vlastně celou dobu dělal:
Nejdříve sis vybral, jestli chceš závodit s hráčem nebo PC, dále typ závodu (sprint, okruh, útěk), obtížnost závodu (lehký - nejkratší, střední, těžký - nejdelší), a pokud jsi na začátku vybral závod s hráčem, zobrazilo se textové pole, do kterého se zadalo jméno hráče. Pak už jen proběhla časomíra (odpočítávání) a až uplynul vybraný čas, měl jsem v plánu, že se spustí skript, který vyhodnotí závod. Tento skript už jsem ale nedodělal, boužel.
a ako si vlastne to závodenie riešil? ako prebiehal závod?
To není jisté, ještě se nechlub cizím peřím, je taky dost možné, že u těch miniher budu dělat design/grafiku sám...
Co se týče Lojzika, tak příběh jsem začal vymýšlet až po tom, co jsem ho začal programovat (JS verzi).
V C# budu ze začátku programovat nějaké miniprogramy (když se to budu učit), většina z nich bude předělávka ze http://supermartas.jecool.net/moje-tvorba/aplikace/, ale některé budou i nové. Dále plánuji nějaké minihry, ptáš-li se jaké, tak na to si musíš počkat, to bude překvapení. Pokud vymyslím příběh, plánuji i nějakou větší hru.
Mě taky mrzí, že jsem Fast Races přerušil, ale C# mě prostě láká a musím ho zkusit.