28. prosince 2012 9:55

Víčkův prosinec 2012

Jaký byl prosinec 2012 pro vás?
5/83%Dobrý
6Hlasovalo

Tento měsíc je tu článek dříve, protože mám naplánované další články a rád bych je dokonce prázdnin stihl napsat, protože jak víte, jsem schopen psát článek i déle než týden. Ale nemějte strach, s lednem se třeba naopak náležitě zpozdím.

Prosinec je speciální měsíc, protože je na tento měsíc naplánováno spousta tradic. Hned 5. chodí Mikuláš (i na Elfánii byl jako každý rok). Je advent a všichni čekají na Vánoce (letos někteří i na slibovaný konec světa). Pak přijdou Vánoce, cukroví, kapr a spousta měkkých dárků. To se dostáváme do doby, kdy píšu tento článek. Dále mě čekají 30. prosince narozeniny a bohužel s nimi i konec dětství. Na závěr měsíce i roku přijde Silvestr.

Nejlepší na tom je to, že jsou prázdniny a já je mám navíc prodloužené, protože jsme dostali na 3. a 4. ledna ředitelské volno, takže doma budu celkem 16 dní.

Elfánie

Co se mé tvorby týče, myslím, že tento měsíc byl opět velmi dobrý, protože jsem toho na nové Elfánii udělal spoustu. Nechoďmě tedy dlouho kolem horké kaše a pojďme se podívat na novinky.

Opět připomínám, že na grafice nové Elfánie se ještě nezačalo pracovat, tato podoba hry je dočasná.

Výcvik

minulém článku jsem napsal něco málo o novém výcviku, ale jelikož jsem ho tehdy neměl hotový, tak to nebylo zdaleka vše. K dnešnímu dni je už hotový, respektive ho zatím nehodlám výrazně rozšiřovat. Nejdříve si připomeňme okno, ve kterém se výcvik nastavuje:

Okno výcviku

Od minula se zde mnoho nezměnilo: akorát jsem si pohrál s barvičkami a přidal ikonku času.

Určitě už minule jste si všimli, že na rozdíl od staré Elfánie tu jsou jiné vlastnosti. Šikovnost a odolnost jsou stejné, útok a obrana byly spojené do jedné vlastnosti síla a pak tu jsou dvě nové vlastnosti rychlost a inteligence. Inteligence se dříve jmenovala štěstí, ale musel jsem ji přejmenovat, protože by se pletla s jiným pojmem, za chvíli uvidíte, s jakým.

Dále je na screenu motivace, o které jsem minule také nic neřekl, protože ta souvisí s průběhem výcviku, který jsem programoval až v prosinci.

Průběh výcviku

Průběh výcviku se proměnil ještě víc, ve staré Elfánii jste mohli při výcviku vidět pouze odpočítávání a až po výcviku jste se dozvěděli, jak byl úspěšný. V nové verzi je tomu jinak, každou minutu dostáváte nové informace o tom, jak si vedete:

Okno zprávy z výcviku

Průběžné informování bylo jedním z důvodů, proč jsem se rozhodl, že se nebudou cvičit celé body vlastností, ale jen jejich části. Další důvod byl ten, že se mi nelíbí to, jak vysoké mají hodnoty vlastností hráči ve staré Elfánii. Přemýšlel jsem, jak tento problém vyřešit. Jeden způsob se nabízel, a to zvýšit cenu výcviku, což se vlastně i stalo. Kdyby se ale cvičili celé body, tak by to asi nikoho nebavilo, ale že se cvičí jen části a navíc každou minutu dostanete nové informace, tak to zvyšuje dynamiku hry a doufám, že i její zábavnost.

Motivace & štěstí

I zde si můžete všimnout motivace a navíc i štěstí (kvůli tomuto jsem musel vlastnost štěstí přejmenovat). Motivace i štěstí mají stejnou funkci - ovlivňují, kolik % bodů a kolik zkušeností dostanete (proslulost se už za výcvik dostávat nebude). Rozdíl je ale v jejich získávání/ztrácení. Motivace se při výcviku zpravidla snižuje a po skončení výcviku hráči zůstává. Postupně se opět dobijí podobně jako energie. Štěstí naopak po skončení výcviku nezůstává. Při zahájení nového výcviku začíná vždy na 100 % a během výcviku se může zvyšovat i snižovat. Horní hranice štěstí není 100 %, ale 200 %. Hodnota štěstí také ovlivňuje pokles motivace.

Prodloužení

Naprostá novinka bude prodloužení výcviku. Výcvik bude možné prodloužit v posledních 4 minutách výcviku o další 4 minuty. Prodloužení můžete opakovat do té doby, dokud budete mít zlato a energii. Cena výcviku je standardní podle aktuálního počtu bodů vlastností. A proč prodlužovat výcvik a nenastavit si jednoduše nový? Důvodem je právě štěstí - když ve výcviku máte hodně štěstí, je výhodnější ho prodloužit a využít ho, protože při zahájení nového výcviku jde štěstí opět od 100 %.

Zrušení

Stejně jako cestování, i výcvik bude možné zrušit. Na rozdíl od staré Elfánie nepřijdete o vše - již vycvičené vlastnosti vám zůstanou a zbývající energie se obnoví. Zlato ale zpět nedostanete.

Úrovně a zkušenosti

Úroveň

U výcviku jsem se zmínil o zkušenostech. Jak je to tedy s úrovněmi a zkušenostmi v nové Elfánii? Princip zůstává - za získání určitého počtu zkušeností získáte novou úroveň. Změnil se ale vzoreček pro výpočet počtu zkušeností pro získání nové úrovně. Jestli vám to něco řekne, tak v nové Elfánii to je součin paraboly a exponenciály. Lidsky řečeno: nízké úrovně se získávají rychle, vyšší pomaleji a vysoké extrémně pomalu. Udělal jsem to z toho důvodu, protože na staré Elfánii je mezi prvními hráči rozdíl 50 úrovní.

Oznámení

Jak jsem psal dříve, zprávy budou rozděleny na zprávy, kde budou pouze zprávy od hráčů, a na oznámení, kde budou oznámení o dokončení výcviku, lovu, souboje apod. Zprávy jsem programoval před dvěma měsíci, v prosinci jsem naprogramoval oznámení. Okno oznámení si můžete prohlédnout na screenshotu:

Oznámení

Vsadil jsem hlavně na jednoduchost. Už to není forma zprávy, ve které jste museli vyčíst, co jste dostali. Každé oznámení má svůj obrázek, podle kterého na první pohled bez jakéhokoliv čtení víte, o co se jedná. Každé oznámení má dva řádky, na kterém jsou zobrazeny nejdůležitější údaje, které by vás mohly zajímat. Klikem na nadpis oznámení se vám pak zobrazí další informace. Například u výcviku se otevře zpráva z výcviku, o které jsem psal výše.

Okno hráče

Jak jsem psal před měsícem, ještě jsem zapracoval na okně hráče, zde si můžete prohlédnout výsledek:

Okno hráče

Úroveň a zkušenosti byly přesunuty k obrázku hráče. Ostatní údaje jsem dal do jednoho sloupečku. Poškození jsem přejmenoval na úder, protože mi přijde výstižnější (název poškození jsem přebral z jiných her).

Vlevo dole ještě přibyla informace o stavu. Zatím jsem použil obrázky ze staré Elfánie. Světle zelená bude značit, že je hráč online i na chatu a tmavě zelená, že je online jen ve hře (prozatím nejlepší barva, které lze dosáhnout). Zbytek vyjadřuje stav offline podle délky neaktivity.

Informace

Informace hráče nejsou nic jiného, než popis hráče ve staré Elfánii. Dlouho jsem přemýšlel, kam ho umístit, a nakonec jsem se rozhodl, že ho dám do samostatné záložky.

Nakonec jsem do BBCode přidal i ostatní tagy na formátování (barva textu a pozadí, velikost a font). Přemýšlel jsem nad tím a dospěl jsem k názoru, že bez toho by to vypadalo moc unifikovaně.

Žebříček

Žebříček je v podstatě stejný jako síň slávy ve staré Elfánii. Akorát jsou hráči řazeni po deseti a nelze zvolit, podle čeho se budou hráči řadit.

Žebříček

Nastavení světa

Nakonec jsem přidal další záložku do okna s novinkami, a to Nastavení světa. Jsou zde proměnné, které jsou nastavitelné administrátorem:

Nastavení světa

Screenshot herního prostředí

A nakonec tu je jako vždy pohled na celou hru:

Herní prostředí

Uzavřené testování

Během pár dní rozjedu uzavřené testování nové Elfánie. Během ledna o něm napíšu samostatný článek.


Dnes je to tedy vše.

Hodnocení

Celkové hodnocení
6 hlasů
Vaše hodnocení
Vyberte počet hvězdiček

Komentáře

Jméno:
Předmět:
Komentář:
  :):-|:P:D;):(8)[evil][arrow][idea][?][!]
Kontrola:

3.5.2015 12:54:26 odolný telefon?

Při takové parádě bych si pořídil odolný telefon :-) http://odolne-telefony.produkter.cz/

Jan
0
0

28.12.2012 21:30:23 Re: architektura

MVC nepoužívám. Plně objektový je JavaScript, ale PHP jen částečně.

Víčko
1
1

28.12.2012 21:25:40 architektura

Používáš nějakou architekturu? Třeba MVC? nebo jedeš na své vlastní? Programuješ plně objektově?

artorie
2
0
© 2011 - 2019 SuperMartas a Tomáš Hypeš