2. prosince 2012 10:31

Víčkův listopad 2012

Jaký byl listopad 2012 pro vás?
5/56%Dobrý
1/11%Hrozný
9Hlasovalo

Měsíc opět za námi a není tu nic jiného, než další Víčkův měsíc, tentokrát to je Víčkův listopad 2012. Tento je výjimečný, a to tím, že je poslední. Ale to není jediná výjimečnost, další je, že ho začínám psát večer. Sice se to už jednou stalo, ale tentokrát jsem měl den plný stresu, to víte - škola a po škole placené programování, takže mě opravdu překvapilo, že jsem dostal náladu na psaní článku.

Tak a nyní k tomu, jaký letošní listopad byl. Když to tak vezmu, tak vlastně byl dost špatný i dost dobrý. Jste z toho zmatení? Tak vám to vysvětlím. V říjnovém článku jsem psal, že jsem dostal angínu. Když jsem se konečně uzdravil, tak jsem šel opět do školy, ale pouze na tři dny, protože ... jsem zase onemocněl. Tentokrát to nebyla angína, ale nějaká viróza. Měl jsem kašel a horečky a asi tři dny jsem pouze proležel, takže to byly tři naprosto ztracené dny - nemohl jsem programovat a navíc se přede mnou hromadila škola. Sečteno, podtrženo, jsem chyběl celkem 13 školních dní. Školu jsem doháněl skoro další dva týdny. A aby toho nebylo málo, nehromadila se jen škola, ale i placené programování, kterým se ještě chvíli budu prokousávat.

Když nad tím tak přemýšlím, tak si říkám, jak jsem si mohl najít čas na programování Elfánie? Nebojte, našel jsem ho a překvapivě jsem stihl udělat všechno, co jsem si na listopad naplánoval, a to dokonce úplně přesně - ani čárka navíc. Proto si myslím, že listopad byl dobrý měsíc, že i přes to všechno můj hlavní a asi i jediný koníček nebyl o nic ochuzen.

Elfánie

Myslel jsem, že to bude stačit napsat do prvního článku o nové Elfánii, ale jak jsem zjistil z komentářů v minulém článku, tak asi ne. Takže grafika nové Elfánie je zatím provizorní, ve výsledku bude vypadat úplně jinak! Tak a teď se pojďme podívat na novinky v Elfánii za měsíc listopad, začnu novinkami spíše technického rázu.

Vylepšení oken
Aktualizace okna

U herních oken, u kterých by se to mohlo hodit, bylo přidáno nové tlačítko sloužící k aktualizaci obsahu okna. Koncem měsíce jsem udělal ještě skrytou aktualizaci oken po určitém časovém intervalu po poslední aktualizaci.

Dále okna o stejné velikosti se neotevírají přes sebe, ale do kaskády - každé nové okno je od původního okna posunuté o 5 pixelů. Udělal jsem to z toho důvodu, aby bylo vidět, že je otevřeno více oken.

Nový způsob načítání

Dále jsem výrazně překopal načítání herního prostředí. Dříve se zobrazila šedá mapa (nenačtená) a nefunkční tlačítka menu a až načetly všechny skripty, tak se zobrazil zbytek. To podle mě vypadlo hnusně a hráč si mohl myslet, že mu hra nefunguje. Proto jsem to předělal a nyní než načtou skripty, tak se zobrazí pouze toto oznámení:

Načítání hry
Nové rozvržení herních prvků

Protože jsem přidával nové prvky, tak jsem musel umístění stávajících trošku pozměnit. Tlačítko pro zobrazení minimapy jsem přesunul vlevo dolů a frontu doprava.

Přidal jsem dva nové prvky, oba zobrazují informace o vaší postavě. První je vlevo nahoře a je zde obrázek vaší postavy, jméno, úroveň, zkušenosti, energie a zdraví (dříve životy). Druhý prvek je infopanel a nachází se nahoře na středu. Je zde uvedeno vaše pořadí v žebříčku (dříve síň slávy), proslulost a množství zlata a diamantů.

Energie & cestování

Energie je téměř stejná, jako ve staré Elfánii - je modrá, je ji 100, ale jedna drobná změna tu je - je přesnější. Ve staré Elfánii byla nejmenší jednotka energie 1, v nové to je 0,1. Dobijí se stejnou rychlostí jako na staré, tedy 1 energie za 15 minut (respektive 0,1 za 1 minutu 30 sekund).

Cestovat

Cestování nyní také stojí energii, a to 1 energii za 20 políček na mapě. Je to spíše symbolické, protože za celou dobu cestování se vám dobije více energie, než kolik energie jste do cestování vložili.

Okno hráče

Další novinkou je okno hráče. Otevřete ho odkazem z různých částí hry, podobně jako ve staré Elfánii jste si mohli zobrazit postavu hráče. Nachází se zde informace o hráči, jak to znáte ze staré Elfánie, akorát v jiném rozvržení. Okno si můžete prohlédnout na screenshotu, takže o něm dlouze psát nebudu, protože ho stejně plánuji v prosinci ještě upravovat.

Okno hráče
Hráči v okně oblasti

Do okna oblasti jsem přidal záložky, v druhé záložce se zobrazuje seznam hráčů, kteří se v dané oblasti nacházejí. Seznam je stránkovaný po 5ti hráčích, u každého hráče se zobrazují základní informace a později možná přibudou i nějaká tlačítka.

Hráči v okně oblasti
Výcvik

A nyní to nejlepší na konec. Jak jste si možná všimli, v každém článku dávám na konec to nejzajímavější.

V listopadu jsem stihl udělat polovinu výcviku, a to okno, ve kterém se volí parametry výcviku. Ve staré Elfánii si můžete vybrat vlastnost a dobu výcviku a za to zaplatíte určitý poplatek. V nové verzi nebudete omezeni na výcvik jedné vlastnosti, ale budete si moct vybrat kolik procent které vlastnosti chcete cvičit. Delší výcvik už není cenově zvýhodněný - cena roste úměrně s délkou výcviku.

Výcvik

Na screenshotu můžete ještě vidět procento dalšího bodu vlastnosti. Za výcvik nyní nebudete dostávat celé body, ale pouze jejich části. Bude platit, že za normálních podmínek (což určitě moc platit nebude) dostanete za nejdelší dobu výcviku (16 minut) zhruba 1 bod vlastnosti. Ale o tom vám víc povím příště, kdy představím průběh výcviku.

Screenshot Elfánie

Jako vždy přikládám na konec článku screenshot celé Elfánie:

Screenshot Elfánie

Jestliže si screenshot pozorně prohlížíte, možná jste si všimli, že nikde není tlačítko pro otevření okna výcviku. Je to z toho důvodu, protože výcvik ještě není hotový. Výcvik otevírám spuštěním příkazu z konzole.

Alfatest

Již se blíží začátek alfatestu a s ním i číslování verzí. Započne pravděpodobně koncem prosince, nejpozději začátkem ledna. Potom ještě o něm napíšu samostatný článek.

Příště

Na začátku článku jsem psal, že tento je poslední. Nebojte se, není tomu tak, alespoň pokud se Mayové zmýlili a nebude za tři týdny konec světa.

Plán na listopadové články mi opět nevyšel, takže už radši žádné termíny slibovat nebudu. Na co se ale určitě můžete těšit, jsou tři články na přelomu roku 2012 a 2013 podobně, jak tomu bylo před rokem: Víčkův prosinec 2012, Víčkův rok 2012 a článek o plánech do budoucna.

Hodnocení

Celkové hodnocení
7 hlasů
Vaše hodnocení
Vyberte počet hvězdiček

Komentáře

Jméno:
Předmět:
Komentář:
  :):-|:P:D;):(8)[evil][arrow][idea][?][!]
Kontrola:

2.12.2012 17:38:11 Re: Ďalšie diely

Chtěl jsem v listopadu, ale nejdřív jsem byl nemocný, pak jsem neměl čas a nakonec na to nedošlo, takže snad v prosinci. Příští víkend to asi nebude, to bych chtěl napsat článek o současnosti, ale také se máte na co těšit.

Víčko
2
1

2.12.2012 17:33:33 Ďalšie diely

A čo ďalšie diely seriálu "Já a počítač"? Kedy plánuješ vydať ďalší diel [?]

Benko
1
2

2.12.2012 12:37:28 Re: Otázky

Ještě chvíli bude trvat, než budu dělat systém předmětů a ještě to nemám ani pořádně promyšlené, takže ti nemůžu říct, k čemu bude přívěšek, protože to zatím sám nevím.
K čemu bude rychlost a inteligence? Podobně jako ostatní vlastnosti - k souboji. Nové vzorce pro souboj jsou tajné, alespoň prozatím.
Poškození a brnění bude také k souboji, ale jejich roli ještě vysvětlovat nebudu, i když je částečně jasná z jejich názvů.

Víčko
2
2

2.12.2012 12:06:57 Otázky

Všiml jsem si, že jsi přidal nový typ předmětu: Přívěšek. Kdo ho bude prodávat? Bude nějak vzácný? A jaké bude mít bonusy?
Dále jsou změněny vlastnosti postavy. K čemu bude rychlost nebo inteligence?   A jakou roli bude hrát Poškození a Brnění?

Golem
2
1
© 2011 - 2019 SuperMartas a Tomáš Hypeš