6. června 2014 9:58

Víčkův květen 2014

Jaký byl květen 2014 pro vás?
1/17%Dobrý
6Hlasovalo

Celý květen se nesl v duchu maturit. Hned ze začátku se psala písemná část, o které jsem psal již minule. Po ní následovaly tři týdny volna, které jsem věnoval přípravě na ústní část, kterou jsem dělal v pondělí 26. května. A tomu je věnovaný dnešní článek.

Tři týdny učení

V pondělí 5. května jsem přišel domů a řekl jsem si: „Konečně volno!“. Ale volno ještě nebylo. Ve škole jsem se sice další tři týdny neukázal, jenže učení neskončilo, ba naopak. Dokonce bych možná řekl, že to bylo horší, než chodit do školy. Ve škole prostě musím sedět a dávat pozor, ale doma ... musím se přemáhat, abych se učil - i sezení a koukání do zdi je zábavnější, než se učit něco, co mě nebaví.

Rozhodl jsem se, že si odpovědi na otázky přepíšu vlastními slovy. Někdy v březnu jsem to zkoušel psát na počítači, ale po chvíli jsem se na to vykašlal, protože na papír se obrázky kreslí mnohem lépe, než na počítači. Toto mi trvalo asi dva týdny, popsal jsem dva sešity a dopsaly mi asi čtyři propisky. A pak jsem se začal učit. Připadalo mi, že to do tý hlavy vůbec neleze. Naučil jsem se jedno schéma a když jsem do hlavy strkal druhý, tak mi při tom to první vylezlo - prostě jsem měl pocit, že se to do tý hlavy nevejde.

Den před maturitou jsem měl pocit, že vůbec nic neumím. Na učení jsem se už vykašlal a skoro celý den jsem jen programoval.

V noci jsem skoro vůbec nespal - musel jsem pořád myslet na maturitu. Usnul jsem asi na hodinu a půl po půlnoci a potom na hodinku ráno. Překvapivě unavený jsem nebyl, za to vynervovaný pořádně.

Ústní maturita

Ráno v autobuse jsem se chtěl podívat ještě na češtinu, podíval jsem se asi na tři knížky, ale pak už jsem se na to vykašlal.

Obhajoba závěrečného projektu

Nebo-li praktická maturita. Byl jsem druhý na řadě a 20 minut před tím, než jsem vstoupil do třídy, jsem nervózně pochodoval po chodbě. Na obhajobu jsme měli mít prezentaci, ale já po zkušenosti s prezentováním na zkoušku jsem se rozhodl, že projekt předvedu naživo (a udělal jsem dobře). V prezentaci jsem měl pouze jeden snímek nazvaný Cíl projektu a pak dalších cca 15 snímků se screenshoty pro zálohu (člověk nikdy neví, co se může stát - vypadne internet, spadne server, na školním PC nebude moderní prohlížeč ...). Po odprezentování nadešla improvizace (původně jsem si to chtěl připravit, ale nakonec jsem se na to vybodl - pouze jsem si rozmyslel, v jakém sledu budu ukazovat jednotlivé funkce). Měl jsem docela slušnou trému a nejednou jsem se přeřekl. I tak se to komisi velice líbilo.

Český jazyk

Po obhajobě část nervozity odpadla, ale už jsem se soustředil na další část, která mě čekala o hodinu později. Češtiny jsem se ze všech čtyř předmětů bál nejvíce - sice jsem většinu knížek přečetl, ale o autorech jsem se toho moc neučil - k literatuře (teorii) mám vyloženě odpor a když se to učím, vůbec mi to neleze do hlavy. Většina strachu odpadla, když jsem si vylosoval číslo otázky. Byla to devatenáctka. Než učitelka našla a přečetla název díla, přemýšlel jsem, co by to mohlo být. Ulevilo se mi, že je to ke konci, takže jsem věděl, že to bude něco z 20. století (díla jsem si seřadil chronologicky) a také, že to není dvacítka, pod kterou jsem měl 2001: Vesmírná odyssea, kterou jsem nečetl a z filmu jsem viděl pouze prvních 50 minut, pak jsem to musel vypnout, jinak by hrozila smrt unuděním. Těsně předtím, než učitelka název přečetla, mi docvaklo, co to je za dílo: Malý princ! Jedno z nejlehčích děl, co jsem měl na seznamu.

V tu chvíli 90% strachu z češtiny opadlo a většina ze zbytku, když jsem zjistil, o čem je neumělecký text - byla to část ze školního zákona, takže jazyk, funkce, účel apod. se daly určit jednoduše.

Na potítku jsem měl 20 minut na přípravu, 10 minut jsem si dělal poznámky a vzpomínal na věci o autorovi, které mi uvízly v paměti. Ve zbytku jsem už poslouchal zkoušení, ale moc jsem to nevnímal.

Nemohl jsem si představit, jak dokážu u zkoušení 15 minut o něčem mluvit, ale zjistil jsem, že těch 15 minut uteče velmi rychle. Navíc jsem si zkoušení představoval podstatně horší, ale na to, jak nás učitel strašil, to bylo naprosto v pohodě.

Elektronika

Po češtině se mi velmi ulevilo, ale už jsem se soustředil na další předmět, který mě čekal opět za hodinu. Chtěl jsem se učit, ale vykašlal jsem se na to - stejně už to nemělo cenu a šance, že bych si vytáhl zrovna tu otázku, kterou bych se učil, byla velmi nízká.

Z vytažené otázky jsem neměl takovou radost, jako u češtiny, a v první chvíli jsem vůbec netušil, co o ní řeknu. Otázka byla o rozhlasovém vysílači a přijímači. Tuto otázku jsem se učil úplně naposled (den předtím) a nevěnoval jsem ji už takovou pozornost. Naštěstí jsem právě ten den předtím konečně pochopil princip přijímače. Chtělo se po mně nakreslit bloková schémata, které jsem dal dohromady a pak i nějak vysvětlil. Akorát jednu věc jsem nevěděl - co je to křížová modulace. U tohoto pojmu jsem už vyhořel při zkoušení během čtvrťáku a dohonilo mě to i u maturity. Nevím to dodnes a věřte, už mě to opravdu nezajímá ...

Elektronické počítače

A nakonec přišel jako třešnička na dortu poslední předmět. Asi tušíte, že s tímto předmětem jsem neměl problémy. Doufal jsem v otázku o programování, ale jinak mi bylo docela jedno, kterou otázku dostanu - uměl jsem všechno. Samozřejmě jsem si nevytáhl otázku o programování, ani o SW, ale naopak snad tu nejHW otázku, co tam byla - reálné vlastnosti vedení. Naštěstí jsem tuto otázku uměl, tak nebyl problém.

Výsledky

A pak nadešlo čekání na výsledky. Během čekání mi blesklo hlavou, že bych mohl mít vyznamenání! Ale hned jsem to pustil z hlavy, protože jsem si vzpomněl, jak jsem si ráno říkal, že budu rád za čtyřky.

Konečně nás zavolali do třídy a začali nám postupně číst známky. Z praktické jsem dostal 1, z češtiny 8 bodů (průměruje se to s didakťákem a slohem, takže nemohli říct známku), z elektroniky 2 a z počítačů 1. Nevěděl jsem, co znamená 8 bodů, ale asi to bylo dobré, když ostatní měli 4 a byli rádi, že to udělali. A pak mi to došlo - opravdu mi vychází to vyznamenání! Kdyby mi to ráno někdo řekl, tak bych mu nevěřil. Po odchodu ze třídy jsem na internetu zjistil, že maximální počet bodů v češtině je 9, takže mi čeština vychází za 2, což jsem předpokládal.

Vysvědčení

Včera, 5. června, jsem to dostal černé na bílém při slavnostním předávání vysvědčení. Ze třídy jsem měl jediný vyznamenání a úspěšně udělali maturitu pouze dvě třetiny třídy.

Kalendář.Víčko.cz

Původně jsem o mém maturitním projektu chtěl napsat v tomto článku, ale rozhodl jsem se, že mu věnuji samostatný, alespoň dostane více prostoru.

A co dál?

A co dál? No přece prázdniny! Ty prázdniny, na které jsem se těšil ze všech nejvíc - za prvé budu mít konečně po maturitě a za druhé jsou skoro dvojnásobně dlouhé. Co o nich všechno chci udělat jsem psal už v minulém článku, ale dnes mám pocit, že i tak jsou na to moc krátké.

A potom vejška ...

Hodnocení

Celkové hodnocení
4 hlasy
Vaše hodnocení
Vyberte počet hvězdiček

Komentáře

Jméno:
Předmět:
Komentář:
  :):-|:P:D;):(8)[evil][arrow][idea][?][!]
Kontrola:

7.6.2014 14:15:06 Křížová modulace

Jde o signál na výstupu zesilovače, který nebyl obsažen ve vstupním signálu. Křížová modulace neboli fantom vzniká přebuzením zesilovače, jeho rozkmitáním a transpozicí signálu na jiné místo spektra. Dojde tak k tomu, že se např. objeví signál programu z kanálu 24 i na kanále 40, přestože druhém jmenovaném žádný vysílač v okolí nevysílá.
- http://www.digizone.cz/slovnicek/krizova-modulace/
Je to celkem i běžná věc, pokud jsi někdy měřil zesilovač na osciloskopu. :)

FredieCZ
0
0
© 2011 - 2019 SuperMartas a Tomáš Hypeš