Opět než jsem se stačil rozkoukat, další měsíc udělal frnk a já opět píšu další článek. Zdá se mi, že poslední dobou čas neskutečně letí - alespoň ten, který je strávený mimo školu. Asi proto, že za rok a kousek mě už čeká maturita a na povinnou četbu jsem se ještě v podstatě ani nepodíval. Nesnáším literaturu! Teda aspoň tu, která mi je nucena. Třeba takovou poezii od psychicky nevyrovnaných individuí z předminulého století, kteří si říkali básnící, fakt nemusím.
Zvláštní paradox je, že ačkoliv mi přijde, že čas letí, tak na druhou stranu se mi zdá, že zbývající čas do letních prázdnin se vůbec nezkracuje. Čas je hold svině ...
Tento článek jsem napsal včas a nijak jsem se s ním nezpozdil, jak jsem sliboval, takže jestli jste ho čekali déle, máte smůlu (kdyžtak si ho přečtěte za týden ...). Co se stalo za první měsíc roku 2013? Normálka - škola, programování Elfánie, placené programování ...
Škola vlastně byla zajímavá - uzavíraly se známky a dostali jsme vysvědčení. Já to měl u několika předmětů mezi. U těch, u kterých jsem to měl mezi jedničkou a dvojkou, jsem si to pohoršil na dvojku a u těch, u kterých jsem to měl mezi dvojkou a trojkou jsem si vylepšil na dvojku. Toto pololetí jsem se snažil, abych nedostal trojku, takže to dopadlo tak, že jsem měl 11 dvojek a 2 jedničky (+1 z chování).
Na nové Elfánii se toho opět stalo hodně. Asi ta nejzajímavější novinka je ta grafická. Testeři ji dostali už před týdnem s verzí 2.0a2, vám ji představím nyní. Pro ty, co tu jsou poprvé, nebo mají krátkou paměť, připomenu, jak vypadala vývojová Elfánie před měsícem:
... a takto vypadá nyní verze 2.0a2:
Myslím, že změna je na první pohled jasná - mapa má novou grafiku. Od začátku ledna se mnou pracuje nový grafik. Novou grafiku jsem sliboval již dlouho a nyní vidíte, že to opravdu nebyly jen plané řeči.
Z nové grafiky mám opravdu dobrý pocit. S grafikem jsme vymysleli velmi dobrý systém napojování obrázků a dle mého názoru to vypadá opravdu dobře!
Tento update nebyl pouze o mapě, ovšem další novinky byly spíše drobné:
Nyní připravuji souboje mezi hráči. Simulátor soubojů jsem si vytvořil už před půl rokem někdy na konci července, než jsem se pořádně pustil do vývoje. Souboje budou opět propracovanější. Nyní se při výpočtu průběhu souboje nepoužívají přímo vlastnosti, ale vlastnosti (+ úder) se přepočítají na 4 parametry (skutečný úder, šance na zásah, dvojitý zásah a vykrytí zásahu) a při souboji se počítá s nimi. Tyto hodnoty se nedají pro jednoho hráče přesně určit, protože se vypočítávají i z vlastností protivníka. Až na skutečný úder jsou všechny v procentech.
Úder je v Elfánii nový. Má dvě hodnoty - minimální a maximální. Určuje, kolik zdraví uberete protivníkovi. Úder se nebude cvičit, ale získáte ho nasazením zbraně, která ho má ve vlastnostech. Zdá se, že je úder tou nejdůležitější složkou a cvičit vlastnosti tedy nemá cenu, ale není tomu tak. Můžete mít úder jaký chcete, když například budete mít nízkou šanci na zásah. Navíc při souboji se počítá s tzv. skutečným úderem, který se určuje také z vlastností.
U soubojů je ještě zbroj, která souvisí s vykrytím zásahu. Ovšem jelikož ještě nejsou ve hře předměty, zatím nemá cenu ji dále rozebírat.
Tento parametr jsem vymyslel asi před dvěma týdny. Určuje jak je hráč (nebo NPC) silný. Vypočítá se podle vlastností, úderu a dalších parametrů hráče, abych získal jednu hodnotu a podle toho mohl porovnávat sílu hráčů. Silová úroveň ve hře nebude nikde vidět, ale bude přepočítávána na stupně obtížnosti. Samozřejmě není přesná - časem ji budu dál kalibrovat, aby byla co nejpřesnější. Podle silové úrovně se bude určovat výše odměny a jestli není váš soupeř příliš slabý (jako ochrana slabších hráčů - ve staré Elfánii se to určuje podle úrovně a proslulosti).
S jedním hráčem můžete jako ve staré Elfánii bojovat jednou denně. Soupeř navíc musí mít více jak 10 % zdraví.
Souboj trvá symbolickou minutu na místě, kde se nacházel soupeř v době, kdy jste na něj zaútočili - musíte na toto místo cestovat, což prodlouží dobu souboje. Soupeř už nemusí být na místě souboje, až začne. Zní to sice nelogicky, ale udělal jsem to z toho důvodu, aby jste si s ním nehráli na babu.
Zpráva ze souboje je velmi podobná té ze staré Elfánie. Akorát se nevypisuje průběh souboje do tabulky. Informace o hráčích jsem schoval do tooltipů. Pod hráči jsou dva ukazatelé: zdraví a brnění. Během animace souboje se zde ukazuje aktuální hodnota a v závorce, kolik se za souboj celkem odečetlo. Okno zprávy vypadá takto:
Připomínám, že můžete navrhovat do Elfánie názvy světů, měst a vesnic. Za každý návrh budu rád. Formulář naleznete na této adrese:
Jestliže se chcete zúčastnit uzavřeného testování Elfánie, stačí odpovědět na otázky v dotazníku. Nemusíte znát správnou odpověď na všechny otázky, stačí mi, když odpovíte alespoň na nějaké, ale pokuste se odpovědět na co nejvíce otázek. Dotazník naleznete zde:
v2.elfanie.cz/chci-se-zucastnit-testovani
Dnes je to vše, na shledanou u příštího článku.
jo, literatura kolikrát se v těch dílech podle mě hledá to, co v nich vůbec neni nebo to ani sám autor nezamýšlel