V minulém článku jsem psal o hrách, kterými jsem se v Lojzikovi inspiroval. Dnes vám povím o tom, co všechno předcházelo, než jsem začal programovat oficiální první epizodu v C#.
Vždycky jsem měl touhu u každé hry si vytvářet vlastní mapy, důkazem toho je například stále nedokončené Prince of Persia 1: THomas levels, na kterém jsem začal pracovat, když jsem byl s JavaScriptem (JS) v začátcích a na TomášHypeš.eStránky.cz jsem psal Rady na eStránky.
Myslet na Lojzika jsem začal někdy počátkem roku 2011. Inspiroval jsem se příběhem hry Commander Keen, který cestuje na cizí planety a potkává tam nejrůznější stvoření. Nejspíš vás překvapím, ale stejně to chci udělat i s Lojzikem. Útěk z vězení mi připadal, jako zajímavý začátek.
Herní prostředí jsem si představoval spíš jako ve hře Prince of Persia 1 se žebříky. Původně jsem chtěl Lojzika udělat kompletně ve 2D, ale potom jsem přišel na to, že udělat prostorový efekt nebude až tak složité.
Koncem zimy 2011 jsem šel do knihkupectví a koupil jsem si knížku o JS knihovně jQuery, která mě okamžitě nadchla, protože výrazně zjednodušuje práci s JS. Nevím, jak jsem si právě tuto knihovnu spojil s tvorbou her, ale udělal jsem to. Jednoho víkendové dne (tuším, že to byla sobota) jsem se vzbudil a měl jsem nutkání začít programovat skákačku, toho dne jsem vymyslel název Lojzik.
Zpočátku mi to šlo dobře. Zvolil jsem si pixelovou grafiku, takže jsem vše kreslil v Malování. Popravdě to bylo něco šílenýho, ale já to přehlížel, protože jsem měl radost z toho, že to vůbec funguje.
Největším problémem bylo špatně navržené souřadnicování a při výpočtech vznikali šíleně rozsáhlé a nepřehledné podmínky, které obsahovaly spoustu bugů. Půlku času programování jsem strávil jejich hledáním.
Když jsem začal programovat policajta, tak kvůli blbým souřadnicím mi trvalo dost dlouho, než jsem docílil toho, aby stál tam, kde jsem chtěl já. To mě přesvědčilo skončit s vývojem. Důvody tedy byl dva: Za prvé špatně navržená struktura kódu a za druhé špatně zvolený jazyk a knihovna, tudíž Lojzik byl pomalý a příliš zatěžoval procesor.
Jelikož já věci jen tak nevzdávám, řekl jsem si, že se naučím nějaký desktopový jazyk a udělám Lojzika v něm. Nebýt této zkušenosti, možná bych do teď programoval pouze webové aplikace.
Informace o Lojzikovi jsem poprvé zveřejnil až v červenci téhož roku v článku Co je Lojzik a proč jsem přerušil vývoj. To už jsem znal základy jazyka C# a WPF, takže jsem mohl slíbit, že až budou mé znalosti dostatečné, naprogramuji novou verzi Lojzika.