15. července 2011 13:36

Co je Lojzik a proč jsem přerušil vývoj

Na jaře jsem vyvíjel JavaScriptovou hru, ale nedokončil jsem ji. Nebyla to ale obyčejná hra, jaké mám v projektech. Tato hra byla mnohem složitější, protože to byla plošinovka. Proto si zaslouží alespoň nějakou zmínku a slib do budoucna.

O hře

Lojzik

Jako v každé plošinovce hrajete za hlavní postavu (v tomto případě Lojzika) a pokoušíte se splnit jednotlivé úrovně (levely). Plošinova proto, protože ve hře jsou jakoby plošiny po kterých můžete chodit a skákat z jedné na druhou. Lojzik navíc obsahuje žebříky, po kterých se můžete dostat do vyšších pater. Dále plošinovky obsahují nepřítele, kterým se buď musíte vyhnout, nebo je zneškodnit, a body, které sbíráte. Tak daleko jsem se ale v Lojzikovi nedostal.

Příběh

Lojzik je albín s vysokým IQ. Má několik tajných laboratoří, ve kterých zkoumá nové věci. Jednou udělal chybu, nechal u sebe doma velmi silnou výbušninu. Štěstí mu nepřálo, protože se k němu vloupali zloději a našli ji. Při neopatrném zacházení vybuchla a zabila několik lidí. Soud odsoudil Lojzika k 10 letům ve vězení. Lojzik ale nemůže strávit celou tu dobu ve vězení, protože potřebuje zařídit velmi důležitou věc. A tady začíná první epizoda s názvem Útěk z vězení.

Budoucnost hry

Vývoj hry v JavaScriptu jsem přerušil, protože hra byla velmi pomalá. Já věci nevzdávám jen tak a v programování nechci mít žádné hranice, proto jsem se rozhodl, že se naučím jazyk C# a hru naprogramuji v něm. Hra potom nepůjde hrát na internetu, ale budete si ji muset stáhnout do počítače. Než se C# naučím, tak to nějaký čas potrvá, ale nebojte se, já věci nevzdávám. Kdybych věci při sebemenším problému vzdal nevznikla by prohlížečová hra Elfánie, a dokonce ani moje první JS hra Hledání min.

Ukázky ze hry

Nynější nedopracovaná verze Lojzika je neoficiální a i přesto, že na ni již pracovat nebudu, tak ji na web umisťovat nehodlám. Nemohu vás ale ochudit o ukázky ze hry. V první ukázce je testovací level, ve kterém jsem testoval herní prvky:

Druhá je už barevnějí z prvního a jediného levelu:

Slibuji, že verze v C# bude kvalitnější a hratelnější.

Hodnocení

Celkové hodnocení
4 hlasy
Vaše hodnocení
Vyberte počet hvězdiček

Komentáře

Jméno:
Předmět:
Komentář:
  :):-|:P:D;):(8)[evil][arrow][idea][?][!]
Kontrola:

14.8.2011 22:51:33 hudba

Bude pocas hrania toho Lojzika hrat aj nejaka hudba? A budu tam aj zvuky(skok, pad).

benko
0
0

2.8.2011 15:57:49 Re: Flash

Já vím, že na flash existuje spoustu programů, ale stejně bych se v něm musel naučit, abych mohl dělat kvalitní hry.
Programy v C# mi na XP s .NET frameworkem šli bez problému.

Víčko
0
0

2.8.2011 15:22:03 Flash

Ale existují programy (můj známý mi ho ukazoval), kde si pomocí pár kliknutí, vytvoříš grafiku a zadáš kliknutím příkazy ..
Je to celkem pěkné a samozřejmě tě podporuji ve vývoji na C# ale prosimtě, udělej to i na Windows XP  :o . Co se týče konečných verzí, pokud to opravdu naprogramuješ, můžeš počítat s reklamou na mém webu :):) 

Grelek
0
0

25.7.2011 22:37:39 Re: Nejde smile

Smajlík opraven.
V JS jsem to dělal proto, protože jsem uměl JS a neuměl flash. C# jsem se chtěl naučit už dříve a díky Lojzikovi jsem se konečně rozhodl.

Víčko
0
0

25.7.2011 20:12:58 Nejde smile

Když chci napsat smajlíka s otazníkem, objeví se tohle:  :?: 

marek094
0
0

25.7.2011 16:10:15 Flasch

Nabylo by lepší to udělat jako flešovku :?: 

marek094
0
0

18.7.2011 22:13:48 uzasne

super... už sa nemôžem dočkať :D 

benko
0
0

16.7.2011 13:43:54 Re: programování her

Já se zatím učím základy jazyka, tak to zatím nevyužiju. Dávám si to do záložek a ve vhodný čas si to přečtu.

Divím se, že programuješ a nevíš jak se píše mřížka.
Pr.Alt+X nebo Lv.Alt+35

Víčko
0
0

16.7.2011 11:48:22 programování her

Ahoj vicko taky se učím c sharp (ale nevim jak se piše ten čtvereček :D ) přijde mi to mnohem lepší a nadějnější než php protože v tom mohu psát příkazové aplikace, winforms ale i webové stránky asp.net

pro tvorbu her ti doporučuji xna framework, který používám pro tvorbu her i já. Obsahuje spoustu tříd pro ulehčení práve viz zde

http://www.gamepark.cz/microsoft_xna_slibna_budoucnost_v_programovani_her_47075.htm

artorie
0
0
© 2011 - 2024 SuperMartas a Tomáš Hypeš