Opět další měsíc pryč. Byl nejkratší v roce a přesto delší než jindy. Bohužel se tento měsíc nic moc nedělo, proto jsou dnes pouze dvě témata.
@
Možná si pamatujete, že jsem si před dvěma lety při příležitosti registrace domény Víčko.cz založil email tomas@vicko.cz, ale zase jsem ho rychle zrušil. Bylo to ze dvou důvodů (tehdy jsem si uvědomil pouze první).
První byl přesměrování. Nechtělo se mi přihlašovat a kontrolovat dvě schránky. Tehdy jsem totiž ještě nepoužíval žádný emailový klient, takže jsem se musel přihlašet přes web. Proto jsem si u jednoho nastavil přesměrování. Toto řešení se mi ale vůbec nelíbilo, protože odpovědi by pak přicházeli z jiného emailu.
Druhý byl, že tento email jsem měl na hostingu, takže pokud bych přecházel na jiný hosting (což se několikrát stalo), musel bych si zakládat novou schránku.
V úterý 21. února jsem to zkusil znovu a založil jsem si email vicko@vicko.cz. Tentokrát jsem na to šel trochu jinak. Založil jsem si ho na Gmailu. Pošta se mi ukládá na serveru Googlu, takže když změním hosting, email to neovlivní, protože ten je závislý na doméně, kterou měnit opravdu nehodlám.
Zprvu jsem měl problém s doručováním emailů vygenerovaných v PHP. Nejdříve jsem z toho vynil Gmail, že to zahazuje. Ve skutečnosti to k němu vůbec nedošlo. Problém byl na hostingu. DNS pro emaily sice směřovalo na Gmail, ale místní DNS na hostingu směřovalo stále na stejnou IP jako web. Po hodinách bádání jsem přišel na to, že stačí deaktivovat emailové služby.
Nyní již funguje vše jak má. Kdyby náhodou někdo toužil po emailu na doméně Víčko.cz, může ho mít.
A nyní samozřejmě na řadu přichází hra Lojzik. V únoru jsem udělal tři úrovně - 4., 5. a 6. O čtvrté úrovni jsem psal i v minulém článku. Její jméno je Do vedlejší budovy Poprvé se zde objeví nové herní prostředím, kterým je podzemí. Také jsem psal o novém herním prvku, kterým je voda, ve které se může Lojzik utopit. Možná se budete ptát: To Lojzik neumí plavat?. Prosím, takovéto otázky neřešte. Když se nad Lojzikem zamyslíte, zjistíte, že je v něm 99% věcí nelogických. Fyzikální zákony si zde upravuji pouze pro to, aby se hra dobře hrála. Obě tyto novinky si můžete prohlédnout na tomto screenshotu:
Na screenshotu si můžete všimnout několika věcí. První z nich je krápník, ze kterého kapají kapky. Toto je v podzemí náhrada za střílnu. Další věcí je starý tlustý policajt. Ten se liší od normálního policajta tím, že má tři životy místo dvou a je pomalý.
V páté úrovni se s podzemím nesetkáte. Napovídá tomu již její název Přes střechu. Jelikož Lojzik chce utéct tajným tunelem, musí se dostat do suterénu, takže na konci úrovně se dostane ke schodišti, které vede do šesté úrovně.
Šestá úroveň nese název Tajný tunel. Opět název napovídá, co se zde bude dít. Lojzik se zde dostává do podzemních chodeb, ve kterých je temno na rozdíl od osvětlené věznice, takže vám bude chvíli trvat, než si na nové prostředí zvyknete. Tato úroveň je totiž tvořena ze 75% podzemím. Podzemí si můžete prohlédnout na tomto screenshotu:
V posledních dnech jsem začal pracovat na sedmé úrovni s názvem Podzemní propast.
Když jsem začínal psát tento článek, myslel jsem, že to bude jeden z kratších článků. Nakonec jsem se docela rozepsal. Snad se vám tento článek líbil.
Ne, já desktopové aplikace programuju v C#.
Ahoj vicko. Nedávno jsem narazil na tohle http://programujte.com/clanek/2012020900-titanium-studio-napiste-si-desktopovou-aplikaci-v-javascriptu/ nevíš o tom něco?