7. září 2012 21:09

Moje nenávist k alkoholu (část 1.)

O čem dnes píšu

Tento článek se netýká mojí tvorby komiksů, ale úzce s ní souvisí. Dnes se tožiž zaměřim na svoji nenávist k alkoholu. Takže vy, co jste mě nikdy nechápali, čtěte dál.

Někteří teď možná směřujete kurzorem myši ke křížku, protože myslíte, že vás budu přemlouvat, abyste nepili, a že vám budu říkat, jak alkohol strašně škodí zdraví, ale nic takového já nemám v úmyslu. Chci vám jen trochu otevřít oči. Nikomu nechci kecat do života, jen bych rád, kdyby jste se nad tím, co vám tady píšu, alespoň trochu zamysleli.

Protože mě k tomuto tématu napadá spousta věcí, proberu to postupně ve více článcích.

Nenávist, kterou v sobě držím už hodně dlouho

Spousta z vás nejspíše ví, že nepiju. Málokdo ale víte, že si k alkoholu udržuju odstup z určitého důvodu. Já totiž alkohol nenávidím. Ano, je to přesně tak, jak jsem to napsal. Doslova ho nesnáším. Je to můj jakýsi úhlavní nepřítel. Nesnáším ho za to, co všechno se kvůli němu na světě děje. Nemám na mysli oslavy nebo zábavy, ale třeba takové domácí násilí.

Proč nesnáším alkohol

Otázka, která vás nejspíše napadne, zní: "Kde se v něm ta nenávist bere?" Kde? Tak já vám to tedy přiblížím pomocí jednoho příběhu.

Příběh založený na skutečných událostech

Všichni jste určitě byli malé děti. Představte si, že je vám takových jedenáct let. Je večír, jste doma, koukáte se v televizi na pohádku. Najednou zničehonic se rozrazí dveře a váš fotr se vrátí nalitej z hospody, začne doma křičet, ničit všechno, co mu příjde pod ruku, na vás (jako malé dítě) třeba převrátí stůl, rozbije lustr, pohádá se s mámou a dá jí do ruky nůž se slovy: "Tak mě zabij, když jsem tak špatnej!" Vy se mezitím schováváte za převráceným stolem, sledujete vše, co se kolem vás děje, ačkoliv vůbec nechápete, proč. A co asi prožíváte? Strach? Samozřejmě! Jenomže to není strach, jako když se bojíte, že vám rodiče nedají kapesné. Dokonce se ten strach nevyrovná ani strachu z propadnutí ve škole nebo kterémukoliv jinému strachu. Je to strach o život. Ať už o život svůj nebo někoho blízkýho, pořád je to nejsilnější strach, který můžete zažít. A teď si představte, že se to nestane jenom jednou. Podobné věci se vám dějí celé dětství třeba i jednou týdně. Vždy když jedete k příbuzným, nejraději byste se už domů nevraceli. Ve škole se s nikým raději moc nebavíte a, když se vám spolužáci smějí, berete to moc vážně, protože ani nevíte, co je to legrace. Nic takového totiž z domova neznáte. Nemáte tedy žádné kamarády, protože nikdo ze spolužáků není schopný pochopit, co se vám doma děje - vlastně se tím ani moc nechlubíte. Co to s vámi tedy udělá, když začnete dospívat a uvědomovat si, proč se tyhle věci dějí. Co za to vlastně může? Odpovím vám s radostí: "Ten, jehož má každý rád, ale on nemá rád nikoho." Nicméně, abychom se z toho taky neuchlastali - vaše matka, která je na dně a má také strach, vás vezme a utečete třeba k příbuzným, kteří vědí o všem co se u vás doma děje (takové děti jako vy v této situaci se totiž svěřují lidem, kterým věří, a doufají že jim pomohou). Příbuzní vás u sebe nechají bydlet, dokud si nenajdete nějaký vlastní byt. Matka se mezitím s tím ožralou rozvede. A žijete pak zdánlivě šťastný život. Teď si asi řeknete: "Tak to je šťastný konec." Já ale řeknu, že není, on totiž nikomu nic neodpustí (pro nechápavé - je řeč o alkoholu). Když už konečně pominou výhružky bývalého manžela vaší mámy, po čase příjdou vzpomínky - a těch se jen tak nezbavíte.

To je konec příběhu. Doufám, že jsem vás tím moc nevyděsil. Chci jen poukázat na to, co se děje dnes ve spoustě rodinách a co vám je to skryté, může za to většinou váš "kamarád" alkohol a mohlo by se to stát i vám.

Neříkám, že se mi to nestalo, netvrdím ani opak. To posuďte každý z vás. Každopádně na obhajobu svýho táty bych chtěl říci, že to není žádný násilník ani ožrala. Je to normální slušný člověk, který si dá třeba jen jedno pivo k obědu.

Můj strejda se málem uchlastal

Nyní bych vám stručně povyprávěl o svém strýčkovi (brácha babičky). Ten totiž celý život žil bohémským životem, hrál v kapele a to se mu asi stalo osudným. Když hrajete v kapele, alkoholu se nevyhnete. No a náš strýček pil a pil a pil, až se jednoho dne dopil do stavu delirium tremens (co to je, tady rozebírat nebudu - pokud vás to zajímá, sami si to zjistíte). Dostal se pak do psychiatrické léčebny v Havlíčkově Brodě, kde se z toho obtížně dostával. A za to může ten, jehož má každý rád, ale on nemá rád nikoho. Spoustu těchto věcí o tom si já sám nepamatuju. Vím to jen z toho, co mi vyprávěl děda, mamka nebo babička, ale jsem si jistý, že mu alkohol život velmi znepříjemnil. Ani nebudu říkat, co všechno jsem o něm slyšel, protože ho nechci pomlouvat. Nedávno, když slavil osmdesáté narozeniny, jsem za ním zašel a povídám mu: "Chci ti říct, že alkohol nesnáším, kvůli tomu, co ti tenkrát provedl." Dal mi za pravdu a ujistil mě, že už se nikdy v životě nenapije.

Další problémy způsobené alkoholem

To proběhnu jentak rychle, abyste tu nebyli až do večera

Krádeže

Tak to je snad jasný. Človek závislý na alkoholu (nebo i jiné droze) potřebuje pít, ale nemá na to peníze. Co asi udělá? A kdo za to pak může? Ten, jehož má každý rád, ale on nemá rád nikoho.

Bouračky a ztráty na životech

Možná to znáte, jedete se bavit, trochu pijete a pak se někdo chce svízt v autě. Nemusí to vždy zkončit dobře. Většinou to přežije opilý řidič, kterýho pak zavřou za jízdu pod vlivem alkoholu (případně i vraždu) a dost často zemře ten nevinný. A může za to kdo? Přece ten, kterýho má každý rád, ale on nemá rád nikoho.

A takhle bych mohl vymyslet ještě další problémy, které může náš "přítel" způsobit.

Pokračování příště

Děkuji vám za přečtení tohoto článku. Budu rád, když se rozvine v komentářích diskuse o tomto tématu.

Až mi zase něco k alkoholu docvakne, hned to sem sepíšu jako další článek.

Hodnocení

Celkové hodnocení
29 hlasů
Vaše hodnocení
Vyberte počet hvězdiček

Komentáře

Jméno:
Předmět:
Komentář:
  :):-|:P:D;):(8)[evil][arrow][idea][?][!]
Kontrola:
1 | 2

20.4.2015 22:05:05 odpověď?

Naprosto chápu Vaše názory.
K tomu -  že něco je potřeba nenávidět - musím říci, že kdyby si to myslel každý, tak z lidí nebudou lidi, ale zvířata (což vlastně už napůl valná většina obyvatel je). Tím však nemyslím, že Váš názor nechápu. Dokážu se do toho vcítit, protože jsem to také tak měla.
Souhlasím s Vámi Lukáši, že to je ohavný, když je něco takového jako kombinace chlastu a lidí s nedostatkem zdravého uvažování.
Avšak já nepiji a nikdo se kvůli tomu se mnou nepřestal bavit... Okolo mě je tolik příjemných a milých lidí. A i kdyby kolem mě takoví lidé nebyli, nevadilo by mi to, protože bych byla radši sama než s někým, kdo by se se mnou nebavil, protože alkohol odmítám. A myslím si, že je nekonečněkrát lepší si najít nějaké pravé přátele, kteří budou respektovat vaši osobu, taková jaká je a netrápit se tím, že ti, kteří chlastají jak duha , se s vámi nebaví.
Děkuji za možnost vyjádřit se.

Luci
0
0

15.4.2015 0:00:25 Odpověď

Víčko v podstatě odpověděl za mě, odpovídal bych asi nějak podobně. Nicméně abych se k tomu taky vyjádřil.
Tady je problém, že žijeme ve společnosti, kde chlastá "každej"... je to totiž moderní... a kdo není moderní, s tím se z nějakýho záhadnýho důvodu málokdo baví (asi to nějakej chytrák řekl a ostatní se toho hned chytli), proto je pro každýho hodně důležitý, aby byl in.
Ještě bych mohl článek doplnit jednou věcí, který jsem si všimnul:
Jak je známo, opilci si rádi dělají ze všeho srandu. Ovšem bez ohledu na následky. Dám příklad... Nezajímá je, co způsobí, když tvýmu tátovi v hospodě třeba nakecají, že mu tvoje máma zahejbá, a on tomu potom uvěří a doma pak všechno vzteky rozmlátí, nebo někomu z rodiny ublíží.
Z jejich pohledu je to jen sranda, když vidí, jak jim všechno věří. Co se pak děje u něho doma, už se jich netýká. To už není jejich věc a nijak se jich to nedotkne. Teď je otázkou, kdo je ve skutečnosti ten, co tý rodině ubliží? Agresor, nebo jeho "kamarádi" z hospody?
Já proti srandě nic nemám, ale člověk by tím neměl nikomu ubližovat.

Lukáš Hörmann
0
0

14.4.2015 20:35:34 Re: děkuji za odpověď

Já se s tím nijak nestresuju :D Teda až do chvíle, kdy ve tři ráno začnou dělat ostatní studenti na koleji bordel - to je pak ryzí nenávist :D Snahu ostatní přesvědčovat jsem už dávno vzdal - stejně to nemá cenu, jen je pak na mě dotyčný naštvaný... Prostě lidi jsou od přírody hovada a alkohol jim to jen pomáhá projevit... Já si alespoň mohu říct, že jsem lepší, než oni... Ale určitě nepřestanu něco nenávidět jen kvůli tomu, že nenávist není dobrá emoce... Některé věci je prostě potřeba nenávidět...

Víčko
2
0

14.4.2015 20:26:26 děkuji za odpověď

Moc děkuji za odpověď :) nečekala jsem ji tak brzy :) jsem moc vděčná, že si o alkoholu můžu "promluvit" i s někým, kdo má na něj podobný/stejný názor :) jinak souhlasím s tebou :) ještě bych měla avšak další věc... vím, že nenávidíš alkohol, já jej taky nemám vůbec ráda. Nemyslíš si však, že nenávist nám špiní duši? Nemyslím to tak, že by jsi neměl důvod ji mít- to naprosto chápu, věř mi, že ano, ale nenávist nikomu nepomůže a zvlášť ji nepotřebujeme v dnešním světě, kde je jí víc než dost (nejen ohledně alkoholu). Dnes jsem nad tím tak přemýšlela a cítím, že nechci nenávidět (opět nejen alkohol) - kvůli té samotné emoci, která nám způsobuje jen nemoce (víš, jak to myslím? - všechno je navzájem propojené - tělo a mysl) - cítím, že mi stačí prostě ho nemít ráda a netrápit se beznadějí, že je ten hnus všude kolem, a snažit se jen ho nemít ve vlastním životě. (něco jak s násilím)....

Luci
1
1

14.4.2015 18:36:13 Re: otázka?

Podle mě za to může člověk určitě - každý předem ví, do čeho jde... A kdo říká, že ne, tak lže... Ale nechápu, proč když to lidi vědí, tak to stejně dělají - ono je to snad láká ještě víc, když vědí, co všechno to přináší za negativa... (To neplatí jen u alkoholu...) Prostě myšlení lidí je často na hlavu postavené :(

Víčko
1
0

14.4.2015 18:30:16 otázka?

Ahoj, již pár let mi alkohol vadí. Poslední dobou se to stupňuje v nenávist a jen když uvidím lahváč tak se ten nenávistný pocit probudí. Jako skoro každý, kdo nenávidí alkohol, mám nějaké nepříjemné vzpomínky z dětství. Avšak vrtá mi v hlavě myšlenka, že lidé, kteří pijí se pro to rozhodli přece sami - tak za to samotný alkohol nemůže, ale z poloviny i ten člověk ne?  

Luci
1
0

21.12.2014 13:00:18 Přesně tak to je

To vše je pravda, také nenávidím alkohol z podobných důvodů, navíc alkohol snižuje vibrace duše a dělá z lidí debily.

Katy Amal
1
0

20.2.2014 20:41:57 nenavist

Já to nemám tak, že bych nenáviděl lidi, co pijou. Přeci jen nevím, co si prožívají, stejně tak netuším jak je asi těžký s tím přestat, a proto se snažím je nesoudit (každý, kdo s tím začal, nevěděl, do čeho jde). Kdybych každýho odsoudil jen kvůli tomu, že pije, asi by se se mnou moc lidí nebavilo. Přeci jen pár mých dobrých kamarádů pije a nevadí mi to. Jim zase nevadí, že já nepiju (některým se to dokonce líbí).
Tím chci říct, že lidi, kteří pijou, mi nevadí, dokud nikomu neubližujou a dokud mě nijak neotravujou (např. v noci když dělají na koleji kravál, protože jsou nalitý - pak mi docela lezou na nervy [evil] ).
Takže spíš než nenávist k pijanům mám nenávist k alkoholu samotnýmu. Já jen, aby si někdo nemyslel, že se s ním nechci bavit, protože tráví večery s půllitrem v ruce :D .

Lukáš Hörmann
1
0

20.2.2014 20:12:11 nenavist

Tiez nenavidim alkohol ...vidim ho vsade okolo ,kazdy v mojej blizkosti denne slope a neznasam to...som preto podrazdena,stale protivna a odskacu si to potom nevinni ludia,,,NENAVIDIM LUDI CO PIJU...maju na vyber a predsa s tym neseknu..

Ivana
2
0

4.3.2013 13:16:15 názor

Ani jsem ten článek nedočetla dokonce, protože jak se snám, tak se rozbrečela nebo naštvala! Tuto věc máme společnou, taky nesnáším alkohol a to v jakémkoli množství, znám to od své mámy a i od manžela, proto se mu vyhýbám, nenávidím ho, ničí životy, rodiny, přátelství...

Peťa
8
0
1 | 2
© 2011 - 2017 SuperMartas a Tomáš Hypeš